طرحهای پژوهشی–پایاننامههای و تحقیقات کاربردی و کارفرمایی دانشجویان، استادان و نخبگان علمی در محورهای ذیل
-
شناسایی سازمانهای حامی از پایاننامهها؛ -کاربردی کردن دانش و پژوهش در راستای نیازهای سازمانها
-
ایجاد زبان مفاهمه (گفتمان) بین سازمانها و بنگاهها با دانشجویان و دانشاندوزان
-
ایجاد پیوند پایدار و نظاممند و همکاری مستمر (فرهنگسازی و عادیسازی رابطه) بین دانشگاه و صنعت
-
اعتمادسازی و انجام تحقیقات مشترک با صنعت در پاسخ به نیازهای تحقیقاتی
-
به¬هنگام نگهداشتن صنعت در ارتباط با تازههای علم، فناوریها و فنون جدید
-
توانمندی در توسعه محصولات جدید، دستیابی به بازارهای جدید و توسعه سطوح مهارتی
-
شناسایی و تجاری کردن ایدهها و نوآوریهای دانشجویان
-
کمک به دانشجویان برای انتخاب موضوع کاربردی
-
کمک به دانشجویان برای کاربینی- کارورزی- کارآموزی و کار دانشجویی
-
جایابی برای گذراندن فرصتهای مطالعاتی برای استادان
-
توسعه روحیه تحقیق در عرصههای کار و عمل
-
اثربخش نمودن آموزشهای دانشگاهی
-
کمک به هدایت منابع حمایتی و اعتبارات پژوهشی سازمانها در جهت پایاننامههای کاربردیِ همراستا با نیاز آن سازمانها و صنایع
-
بین الاذهانی شدن مفاهیم علمی بین دانشگاه مراکز علمی و بنگاه های اقتصادی و سازمانها
-
تقاضا محور بودن و مصرفی شدن دستاوردهای علمی بر اساس نیاز جامعه و صنعت
-
عبور از سطحی نگری نسبت به پایان نامه ها و طرح ها به عنوان یک کار صرفا وظیفه ای برای اشتغال دانشجویان
-
شکل گیری فرهنگ ارتباطات و گفتمان و تعاملات بین استادان و دانشجویان و مراکز علمی و پژوهشی
-
شناسایی بازار تقاضا و اهمیت آن و ورود به جامعه قبل از فارغ التحصیلی
-
مردمی سازی دانش و رشد سواد علمی جامعه و صنعت
-
شکل گیری پارادایم و زبان همگانی و همگرایی و مشارکت در اقتصاد و تجارت
-
شکل گیری ستاد بزرگ هدایت طرح و پایان نامه. – انقلابی در ارتباطات شکل گیری موقوفه ها و جوایز ملی
-
تقویب ارتباط آموزش عالی با بازار کار، بنگاههای اقتصادی و جامعه
-
جهت دهی تحقیقات دانشگاه¬ها و تاثیرات اجتماعی فرهنگی و کاهش بیکاری