اهداف جشنواره

Avatar
سردبیر
  • 5 مهر
  • 1 دقیقه

طرح‌های پژوهشی–پایان‌نامه‌های و تحقیقات کاربردی و کارفرمایی دانشجویان، استادان و نخبگان علمی در محورهای ذیل

  • شناسایی سازمان‌های حامی از پایان‌نامه‌ها؛ -کاربردی کردن دانش و پژوهش در راستای نیازهای سازمان‌ها
  • ایجاد زبان مفاهمه (گفتمان) بین سازمان‌ها و بنگاه‌ها با دانشجویان و دانش‌اندوزان
  • ایجاد پیوند پایدار و نظام‌مند و همکاری مستمر (فرهنگ‌سازی و عادی‌سازی رابطه) بین دانشگاه و صنعت
  • اعتمادسازی و انجام تحقیقات مشترک با صنعت در پاسخ به نیازهای تحقیقاتی
  • به¬هنگام نگه‌داشتن صنعت در ارتباط با تازه‌های علم، فناوری‌ها و فنون جدید
  • توانمندی در توسعه محصولات جدید، دستیابی به بازارهای جدید و توسعه سطوح مهارتی
  • شناسایی و تجاری کردن ایده‌ها و نوآوری‌های دانشجویان
  • کمک به دانشجویان برای انتخاب موضوع کاربردی
  • کمک به دانشجویان برای کاربینی- کارورزی- کارآموزی و کار دانشجویی
  • جایابی برای گذراندن فرصت‌های مطالعاتی برای استادان
  • توسعه روحیه تحقیق در عرصه‌های کار و عمل
  • اثربخش نمودن آموزش‌های دانشگاهی
  • کمک به هدایت منابع حمایتی و اعتبارات پژوهشی سازمان‌ها در جهت پایان‌نامه‌های کاربردیِ هم‌راستا با نیاز آن سازمان‌ها و صنایع
  • بین الاذهانی شدن مفاهیم علمی بین دانشگاه مراکز علمی و بنگاه های اقتصادی و سازمانها
  • تقاضا محور بودن و مصرفی شدن دستاوردهای علمی بر اساس نیاز جامعه و صنعت
  • عبور از سطحی نگری نسبت به پایان نامه ها و طرح ها به عنوان یک کار صرفا وظیفه ای برای اشتغال دانشجویان
  • شکل گیری فرهنگ ارتباطات و گفتمان و تعاملات بین استادان و دانشجویان و مراکز علمی و پژوهشی
  • شناسایی بازار تقاضا و اهمیت آن و ورود به جامعه قبل از فارغ التحصیلی
  • مردمی سازی دانش و رشد سواد علمی جامعه و صنعت
  • شکل گیری پارادایم و زبان همگانی و همگرایی و مشارکت در اقتصاد و تجارت
  • شکل گیری ستاد بزرگ هدایت طرح و پایان نامه. – انقلابی در ارتباطات شکل گیری موقوفه ها و جوایز ملی
  • تقویب ارتباط آموزش عالی با بازار کار، بنگاههای اقتصادی و جامعه
  • جهت دهی تحقیقات دانشگاه¬ها و تاثیرات اجتماعی فرهنگی و کاهش بیکاری